Kom fort kunde att blivit hemma

Våran underbara son Lucas kom i fredag den 6/12 kl 10:09 vägde 4040kg 49,5 cm lång

Natten till fredag ca kl 04:30 så gnällde Alexander till för han drömde vaknade och gick och strök lite på han och slog på sängmobilen han somnade om jag gick på toa innan jag la mig igen när jag la mig så fick jag som myror i kroppen så jag kollade lite på serier på ipaden så just innan 6:00 så fick jag mer värkar som kändes men tog ej ont dom kom tätare också fick tänka lite på hur jag andades kl 7:00 vaknade Alexander så gubben gick upp med han och gav morgon välling som han ej ville ha det var som Alexander fattade att det var nå med mig


Hade en tid kl 9:00 på Sunderbyn sjukhus på kontroll för jag gick över tiden så jag sa till gubben när jag klev upp där just efter sju att vi lämnar Alexander lite tidigare på dagis så kan jag köra in i lung och ro 
Lämnade Alexander på dagis kl 8:00 så han kunde käka frukost där för han ville ej ha nå hemma 


Körde till sjukhuset gick jätte bra det ända som var jobbigt att knapp nå ner kopplingen så det gjorde lite svårt när jag fick värk då 
Fick tänka på andningen när jag körde när värkarna kom när vi kom fram till Sunderbyn så när jag klev ur bilen då fick jag ganska kraftiga värkar men trodde ej att det var dags så när vi kom upp till avd så var kl just efter 8:30 så sa att vi hade en tid för koll kl 9:00 men hon sa att vi kunde gå deräkt till förlossningen hon tycke jag hade så starka värkar så det kunde vara dags vi trodde det ej fick ett rum på förlossningen jag sa till bm att jag var öppen 7-8 cm när jag kom in med Alexander och det kändes som ganska likt hur jag kände då när jag kom in så då kollade hon hur mycket öppen jag var 8 cm och var mjuk så fick byta om och kopplade upp mig på kurva fick lustgas också 
Kl 9:10 var jag öppen 9 cm kl
9:30 tog dom hål på hinnan klart vatten kom kl 10:00 kände bm och jag var öppen 10 cm 
Kl 10:08 är våran prins född 

Som tur att vi tog med oss kameran upp väskorna var kvar i bilen inte trodde vi att jag skulle föda men tog med oss kameran så man kunde fota lite på kontrollen men så blev det ej 





 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback