Lite bak

Så nu har man bakat lite inför mitt 25 års kalas Vanliga chokladbollar
Brownies med tre olika sorters choklad 185 gram smör 185 gram mörk blockchoklad 3 ägg 3 dl socker 1,5 dl vetemjöl 2 tsk vaniljsocker 1 dl kakao 100 gram vit choklad 100 gram ljus blockchoklad Smält smöret och den mörka chokladen och låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner vetemjöl, vaniljsocker och kakao. Hacka chokladen grovt och vänd ner i smeten. Häll smeten i en bakplåtspappersklädd ungsform, ca 24 cm i diameter. Grädda i mitten av ugnen 180 grader i ca 35 minuter. Som jag har gjort några gånger går bra att frysa in och ta fram eftersom Har hittat den från denna blogg http://mobil.annajosefin.bloggplatsen.se/
Nu håller man på att tvätta när det ändå är tråkigt väder ute plus regnar ibland
Är så les på att packa in tvätten i bilen och köra i ca 1-2 min så är man framme till mammas tvättstuga Våran tvättstuga renoverar dom fortfarande har tagit mer en två månader snart köper man sug en egen tvätt maskin om man inte får en i present Gubben håller på att göra långkok av fransyska luktar jätte gott få se om man hinner käka innan man ska på hus visning kl 17:30 efter det kommer min morbror och min kusin Julia förbi på lite fika dom kan ej komma på lördag när jag fyller år



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback